Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1. SPRZEDAWCA I JEGO DANE KONTAKTOWE, DEFINICJE
Sprzedawca - Adam Staniszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą AS INVESTMENTS z siedzibą w Sierpcu przy ul. Stefana Batorego 7, 09-200 Sierpc, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 776-170-67-86, REGON 388397933.
Sprzedawca posiada ważne zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwo, w ramach działalności podlegającej na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę. Zezwolenie numer IV/1/A/1/2024 wydane na okres od 01.04.2024 roku do 31.03.2026 roku przez Urząd Miasta Sierpc
Dane kontaktowe Sprzedawcy (zarówno w sprawie zakupów i reklamacji jak i danych osobowych):
Adres pocztowy: ul. Stefana Batorego 7, 09-200 Sierpc
Adres e-mail: zesmakiem@as-alcohols.pl
Telefon: +48 665-062-711 opłata za połączenie telefoniczne naliczana jest zgodnie z taryfą dostawcy usług osoby korzystającej z kontaktu)
Godziny pracy obsługi klienta: 10:00 – 18:00
Czas realizacji zamówienia – ilość dni roboczych potrzebnych Sprzedawcy na skompletowanie zamówienia dokonanego przez Klienta w Sklepie oraz jego dostarczenie za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem wszystkich dni, które zostały wskazane w odrębnych przepisach prawa za dni wolne od pracy.
Gość – Klient niezarejestrowany, który dokonuje Zamówienia za pośrednictwem Sklepu.
Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, mogąca korzystać z praw Konsumenta, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu.
Koszyk – funkcjonalność Sklepu niezbędna do złożenia Zamówienia, w której znajdują się wszelkie dodane przez Klienta Produkty i Usługi.
Konto Klienta – konto stworzone przez Klienta w platformie internetowej Sklepu.
Konsument – Klient będący osobą fizyczną lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, dokonujący ze Sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Przedsiębiorca dokonujący zamówienia i zakupu Produktów i Usług związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o prawach konsumenta oraz 3855, art. 5564, art. 5565 i art. 5765 ustawy Kodeks cywilny.
Kupujący – Konsument oraz osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych dokonująca zamówienia i zakupu Produktów i Usług.
Płatność – wpłata kwoty Zamówienia na konto Sprzedawcy poprzez użycie jednej z dostępnych
w Sklepie form płatności elektronicznej.
Polityka Prywatności – wprowadzona przez Sprzedawcę polityka prywatności uwzględniająca pobieranie, przechowywanie i wykorzystywanie danych osobowych zbieranych przez Sprzedawcę
w ramach prowadzonego Sklepu.
Produkty – produkty prezentowane i dostępne w sprzedaży w Serwisie na stronie www.as-alcohols.pl
Regulamin – niniejszy regulamin.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Rejestracja – proces zakładania konta przez Klienta w Sklepie, wiążący się z podaniem danych osobowych.
Sklep – strona internetowa sklepu znajdująca się pod adresem www.as-alcohols.pl, za pomocą której Klient dokonuje Zamówienia.
Strona produktowa – strona Sklepu, na której przedstawione są informacje na temat danego Produktu.
Usługa elektroniczna – usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2020 r. poz. 344, tj., z późn.zm.), świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, w szczególności wszelkie funkcjonalności np. Koszyk, formularz kontaktowy.
Zamówienie – oświadczenie woli wyrażone przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, będące równoznaczne ze złożeniem oferty zawarcia umowy sprzedaży produktów będących przedmiotem zamówienia (znajdujących się w ofercie dostępnej w Sklepie w chwili składania Zamówienia), określające ich typ, ilość, dane osobowe Klienta, formę zapłaty oraz sposób
i miejsce dostarczenia produktów a w przypadku produktów będących napojami alkoholowymi także czas i miejsce organizowanej imprezy zamkniętej.
§ 2 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
1. Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
1.1 udostępnianie możliwości założenia przez Klienta konta w Sklepie, pozwalającego na dokonywanie zakupów produktów oraz korzystanie z innych usług oferowanych przez Sklep;
1.2 umożliwianie Klientowi dokonywania zakupów produktów w Sklepie bez rejestracji indywidualnego konta;
2. Rejestracja Konta w Sklepie jest dobrowolna i nieodpłatna.
3. Umowa o świadczenie usług założenia i prowadzenia indywidualnego konta w Sklepie zostaje zawarta z chwilą wypełnienia przez Klienta formularza rejestracyjnego znajdującego się pod adresem www.as-alcohols.pl, zaakceptowaniu Regulaminu i wyrażeniu zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych oraz potwierdzenia woli założenia indywidualnego konta w Sklepie poprzez wciśnięcie ikony Zarejestruj się.
4. Przed zarejestrowaniem indywidualnego konta w Sklepie, Klient powinien zapoznać się dokładnie z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityką Prywatności.
5. Po zarejestrowaniu indywidualnego konta w Sklepie, Klient może zalogować się do Sklepu podając wskazany podczas rejestracji nazwę użytkownika lub adres poczty elektronicznej oraz hasło, jeśli Klient nie pamięta hasła może skorzystać z przypomnienia hasła, podając adres poczty elektronicznej, który podał podczas rejestracji konta, wciskając przycisk „Nie pamiętasz hasła?”
6. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może usunąć swoje konto w Sklepie.
W wyniku usunięcia konta następuje rozwiązanie umowy o świadczenie usług udostępniania Klientowi indywidualnego konta w Sklepie.
7. W celu usunięcia indywidualnego konta w Sklepie, należy wysłać do Sprzedawcy żądanie usunięcia konta, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zesmakiem@as-alcohols.pl albo w formie pisemnej na adres pocztowy siedziby Sprzedawcy wskazany w § 1 Regulaminu.
8. Do korzystania z usług oferowanych w Sklepie oraz przeglądania treści Sklepu, składania zamówień i korzystania z indywidualnego konta w Sklepie wymagane jest spełnienie następujących, minimalnych warunków technicznych:
8.1. Posiadanie urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet;
8.2. Posiadanie przeglądarki internetowej z aktualnymi wtyczkami shockwave flash, Java oraz wyłączone programy blokujące treści na stronie np. AdBlock:
a) Mozilla Firefox
b) Opera
c) Google Chrome
d) Internet Explorer
e) Microsoft Edge
f) Safari
8.3. Posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
9. Klient zobowiązuje się do:
9.1. korzystania ze Sklepu w sposób, który nie narusza przepisów prawa lub postanowień niniejszego Regulaminu;
9.2. korzystania ze Sklepu w sposób, który nie narusza praw osób trzecich, dobrych obyczajów lub zasad współżycia społecznego;
9.3. korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz w sposób, który nie zakłóca jego funkcjonowania;
9.4. dochowania należytej staranności w definiowaniu hasła oraz loginu w Sklepie, jak
i zachowania ich poufności.
10. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi prowadzenia indywidualnego konta w Sklepie z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia w przypadku naruszenia zasad o których mowa w ust. 9 powyżej.
11. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usługi prowadzenia indywidualnego konta Sklepie przesyłane jest Klientowi na adres poczty elektronicznej wskazany w Sklepie.
12. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia danych do logowania
w Sklepie osobom trzecim.
§ 3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ I ZAWIERANIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Przed złożeniem zamówienia na produkt dostępny w Sklepie, Klient jest zobowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Klient potwierdzając zamówienie w Sklepie, składa jednocześnie oświadczenie, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptował zawarte w nim postanowienia oraz, że zezwala na przetwarzanie przez Sprzedawcę jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia.
2. Napoje alkoholowe oferowane za pośrednictwem Sklepu, dostarczane są jedynie na imprezy zamknięte organizowane przez Klienta w wyznaczonym przez niego czasie i miejscu, określonych w umowie sprzedaży produktów. Potwierdzenie złożenia zamówienia przez Klienta jest równoznaczne, ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego towaru przez osobę pełnoletnią.
3. Zamówienia poprzez Sklep mogą składać wyłącznie osoby, które ukończyły 18 lat.
4. Świadczenie przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientom składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie za pośrednictwem Sklepu jest nieodpłatne i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawcę.
5. Umowa sprzedaży zawierana jest na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
6. Zamówienia na produkty dostępne w Sklepie można składać całą dobę przez 7 dni w tygodniu, przez cały rok, z wyłączeniem okresu przerw technicznych i konserwacyjnych. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy będą realizowane w pierwszym dniu roboczym licząc od dnia,
w którym zamówienie zostało złożone.
7. Klient dokonując wyboru odpowiednich Produktów w Sklepie, klika ikonę „Dodaj do Koszyka”, który znajduje się przy każdym Produkcie.
8. W celu zobaczenia wybranych przez siebie Produktów, należy kliknąć „Zobacz Koszyk”. Koszyk zawiera:
● prezentację wybranych przez Klienta Produktów wraz z ich ceną i ilością
● podsumowanie Koszyka – łączna kwota zakupów
● przygotowaną przez Sprzedawcę propozycje innych Usług i Produktów do kupienia – Usługi i Produkty te nie wchodzą w skład Koszyka i nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
9. W celu sfinalizowania Zamówienia należy kliknąć jedną z podanych na stronie ikonę: „Przejdź do płatności”.
10. Klikając ikonę „Przejdź do płatności”, w celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest do podania danych niezbędnych do realizacji Zamówienia (dane te mogą się różnić w zależności od tego, czy Klient jest osobą fizyczną czy dokonuje zakupu jako podmiot prawny). Obowiązkowe dane oznaczone są gwiazdką (obowiązkowe).
11. W formularzu zamówienia należy wskazać imię i nazwisko, nazwa firmy (opcjonalnie), numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej Klienta, dane adresowe miejsca dostawy Zamówienia. W przypadku zamówienia napojów alkoholowych na imprezę zamkniętą należy wskazać dodatkowo czas i miejsce przedmiotowej imprezy zamkniętej. Standardowo za miejsce organizacji imprezy przyjmuje się miejsce dostawy zamówienia, a czas jako dzień następny po planowanej dostawie produktów.
12. W procesie składania Zamówienia Klient wybiera metodę Płatności, a także zapoznaje się
z niniejszym Regulaminem i Polityką Prywatności oraz akceptuje je, odznaczając właściwą ikonę „Przeczytałem/am i akceptuję regulamin.
13. Klient potwierdza stan Koszyka, prawidłowość danych w formularzu zamówienia, złożonych oświadczeń i wyraża zgodę na złożenie Zamówienia przez kliknięcie „Kupuję i Płacę”, przez co ma świadomość, że zawarcie Umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia Sprzedawcy ceny wskazanej w Zamówieniu.
14. Potwierdzenie dokonania zapłaty za Zamówienie i potwierdzenia zakupu przesyłane jest e-mailem, na adres mailowy wskazany w Zamówieniu.
15. W przypadku pominięcia niezbędnych danych w formularzu zamówienia bądź innych nieprawidłowości (np. braki) w w/w formularzu Sklep otworzy komunikat z listą nieprawidłowości oraz automatycznie wskaże pola z nieprawidłowościami. Nieprawidłowe wypełnienie formularza zamówienia uniemożliwi przejście do Płatności.
16. Po dokonaniu Płatności, na adres mailowy podany w Zamówieniu, klient otrzyma wiadomość z potwierdzeniem treści złożonego Zamówienia oraz pouczeniem dla Konsumenta o prawie do odstąpienia od Umowy.
§ 4 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
1. Z chwilą złożenia Zamówienia z obowiązkiem zapłaty, o którym mowa w § 3 ust. 15 powyżej, między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta umowa sprzedaży Produktu na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
2. Realizacja Zamówienia rozpocznie się niezwłocznie (nie później jednak niż w ciągu 72 godzin) po zaksięgowaniu opłaty za Zamówienie, Ponadto bieg terminu realizacji uzależniony jest od otrzymania przez Sprzedawcę Płatności lub jej potwierdzenia przez podmiot obsługujący System płatności.
3. Jeżeli dostawa Produktu jest niemożliwa w czasie wskazanym powyżej (w tym z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy), Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Kupującego i wskaże nowy termin dostawy. Kupujący w takim przypadku ma prawo nie zaakceptować wskazanego nowego terminu dostawy i odstąpić od Umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
4. Sprzedawca może również, w terminie przewidzianym na odmowę przyjęcia Zamówienia skontaktować się z Klientem przy użyciu adresu e-mail albo numeru telefonu podanego podczas procesu składania zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub zapisanego w zakładce Moje konto (Klient zarejestrowany) informując Klienta o wydłużonym terminie realizacji Zamówienia na dany Produkt; zweryfikować prawidłowość podanych przez Klienta w Zamówieniu danych, jeżeli budzą one uzasadnione wątpliwości odnośnie ich poprawności; wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące szczegółów złożonego przez Klienta Zamówienia.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych produktów i wartości Zamówienia. Klient zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem przez Klienta Zamówienia.
6. Zarejestrowany Klient jest zobowiązany do informowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie adresu e-mail, poprzez dokonanie samodzielnej aktualizacji danych po zalogowaniu się do Konta.
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówienia, jeżeli formularz Zamówienia został wypełniony niepoprawnie lub z podaniem nieprawidłowych danych lub
w przypadku braku zapłaty.
8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostawie, które spowodowane jest niepoprawnym uzupełnieniem danych podczas składania Zamówienia.
§ 5 CENY PRODUKTÓW
1. Wszystkie ceny w Sklepie podawane są w złotych polskich i zawierają wliczony podatek VAT
w aktualnie obowiązującej wysokości.
2. Do łącznej ceny produktów zamówionych w Sklepie doliczany jest koszt przesyłki zależny od wybranego sposobu dostawy i formy płatności.
3. Cena podana przy każdym produkcie w Sklepie, jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów w Sklepie, wprowadzania do Sklepu nowych produktów oraz przeprowadzania akcji promocyjnych i udzielania rabatów.
5. Zmiany cen produktów w Sklepie, o których mowa w ust. 4 powyżej, nie mają wpływu na ceny produktów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków promocji lub wyprzedaży.
§ 6 FORMY PŁATNOŚCI
1. Płatności za zamówione produkty można dokonywać w następujący sposób:
1.1 Gotówką przy odbiorze zamówionego produktu,
1.1.1 za pobraniem przy dostarczeniu przez operatora pocztowego lub firmę kurierską,
1.2 Bezgotówkowo przed odbiorem zamówionego produktu, poprzez:
1.2.3 autoryzację płatności w systemach:
a) IdoPay S.A.
2. Szczegółowy wykaz wszelkich opcji zapłaty za zamówione produkty wraz wyszczególnieniem wszystkich, związanych z nimi kosztów, dostępny jest na stronie internetowej Sklepu w zakładce Formy płatności znajdującej się pod adresem www.as-alcohols.pl/formy-platnosci.
3. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Tpay (KRAJOWY INTEGRATOR PŁATNOŚCI S.A., KRS 0000412357, NIP 7773061579, REGON 300878437)
§ 7 WARUNKI DOSTAWY PRODUKTÓW
1. Zamówione produkty są dostarczane pod wskazany w umowie adres na terenie Polski, zgodnie z życzeniem Klienta wyrażonym w formularzu zamówienia.
2. Koszty przesyłki zamówionych produktów ponosi Klient, o czym zostaje poinformowany przy akceptacji składanego Zamówienia.
3. Koszt dostawy produktów oraz całkowity Czas realizacji zamówienia są zależne od wybranej przez Klienta formy dostawy produktu. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
4. O kosztach dostawy Klient informowany jest w sposób wyraźny, każdorazowo przed złożeniem Zamówienia, w formularzu zamówienia na stronie Sklepu, po wyborze formy dostawy.
5. Do każdego przesyłanego produktu załączany jest dowód zakupu.
6. Sprzedawca zaleca, aby Klient przed odbiorem przesyłki pocztowej lub kurierskiej sprawdził, czy produkt nie uległ uszkodzeniu w transporcie. W przypadku widocznego uszkodzenia, Klient nie powinien przyjmować przesyłki i w obecności pracownika poczty lub kuriera sporządzić protokół szkody oraz niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
7. Sprzedawca zastrzega, iż osobom nietrzeźwym lub niepełnoletnim zamówione napoje alkoholowe nie zostaną wydane. W razie odmowy wydania produktów z powyższych przyczyn, Sprzedawca złoży niezwłocznie oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwróci Klientowi wpłacone środki pieniężne, potrącone o koszty dostawy. Kurier uprawniony jest do sprawdzenia pełnoletności osoby odbierającej Produkt.
§ 8 REKLAMACJE I ROZSTRZYGANIE SPRÓW
1. Sprzedawca oświadcza, że produkty znajdujące się w Sklepie są nowe, oryginalne
i spełniają warunki określone w specyfikacji każdego produktu.
2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi zamówione produkty bez wad fizycznych oraz prawnych i ponosi pełną odpowiedzialność w przypadku wystąpienia takich wad, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
3. Zgłoszenia niezgodności produktu z umową (reklamacje) mogą być składane w odniesieniu do Produktu lub procesu dokonania i realizacji Zamówienia. Reklamacje należy zgłosić na adres poczty elektronicznej zesmakiem@as-alcohols.pl lub adres pocztowy: ul. Stefana Batorego 7, 09-200 Sierpc. Reklamacja powinna wskazywać co najmniej: dane Kupującego pozwalające na skontaktowanie się z nim, numer Zamówienia, rodzaj reklamowanego produktu, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta a także wskazanie preferowanego przez Klienta sposobu udzielenia odpowiedzi na reklamację.
4. Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 30 dni od otrzymania zgłoszenia. W przypadku przekazania niepełnych informacji termin ten biegnie od dnia, w którym otrzymamy pełne informacje niezbędne do przeanalizowania zgłoszenia. Jeżeli rozpoznanie reklamacji w terminie 30 dni nie będzie możliwe Sprzedawca za pomocą poczty elektronicznej powiadomi o tym Kupującego wskazując przyczynę i przewidywany termin udzielenia odpowiedzi.
5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową:
5.1 Kupujący może żądać jego wymiany.
5.2 Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy
w następujących przypadkach:
a) Sprzedawca odmówił wymiany Produktu na Produkt zgodny z Umową lub wolny od wad,
b) Sprzedawca oświadczył, lub z okoliczności wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
c) Brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, pomimo próby Sprzedawcy do prowadzenia ich do stanu zgodnego z umową,
d) Niezgodność Produktu z umową jest na tyle istotna, że uzasadnione jest roszczenie obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy bez wykorzystania możliwości określonych w ust. 4.1. powyżej.
Zasady te nie naruszają praw Konsumentów ani osób, do których stosuje się przepisy praw konsumentów, jeżeli wynikają z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
6. W przypadku, gdy proces reklamacyjny nie przyniesie zadowalających efektów, Kupujący może skorzystać z pozasądowych możliwości dochodzenia roszczeń, bliżej opisanych w §12 Regulaminu.
7. Sprzedawca udostępnia Klientowi wzór Formularza Reklamacji, dostępny na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.as-alcohols.pl/zwroty-i-reklamacje/, który stanowi jedynie przykład i nie jest dla Klienta wiążący. Klient nie musi się kierować tym wzorem ani z niego korzystać.
§ 9 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 827), Konsument ma prawo odstąpienia od umowy, którą zawarł na odległość w terminie 14 dni, bez podawania przyczyn i ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 przedmiotowej ustawy.
2. Termin 14-dniowy, o którym mowa w ust. 1 liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Produktu.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy składać do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej zesmakiem@as-alcohols.pl lub adres pocztowy: ul. Stefana Batorego 7, 09-200 Sierpc.
4. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy produkt wraz z elementami, które otrzymał nieodpłatnie, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Konsument wyśle produkt przed upływem 14 dniowego terminu na adres Sprzedawcy.
5. Konsument jest zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
6. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
7. Zwrot płatności Konsumentowi zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności. W żadnym przypadku Konsument nie poniesie dodatkowych kosztów związanych z tym zwrotem.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonalności rzeczy.
10. Sprzedawca udostępnia Klientowi wzór Formularza zwrotu towaru, dostępny na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.as-alcohols.pl/zwroty-i-reklamacje/, który stanowi jedynie przykład i nie jest dla Klienta wiążący. Klient nie musi się kierować tym wzorem ani z niego korzystać.
§ 10 WYMIANA PRODUKTÓW
1. Każdy Klient ma prawo do wymiany każdego zakupionego w Sklepie produktu bez podania przyczyny na dowolny inny produkt dostępny w Sklepie w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania.
2. Oświadczenie o woli wymiany produktu należy składać do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej zesmakiem@as-alcohols.pl lub adres pocztowy: ul. Stefana Batorego 7, 09-200 Sierpc.
3. Aby wymiana produktu została zaakceptowana przez Sprzedawcę, wymieniany produkt musi pozostać w stanie nienaruszonym i zostać odesłany do Sprzedawcy wraz z elementami, które otrzymał nieodpłatnie, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o woli skorzystania z prawa do wymiany produktu.
§11 DANE OSOBOWE, PLIKI COOKIES
1. Dane osobowe podane przez Klienta podczas rejestracji lub składania zamówienia produktów są przetwarzane przez Sprzedawcę, który jest administratorem danych osobowych.
2. Elementem koniecznym dla przeprowadzenia rejestracji lub dla złożenia Zamówienia produktu jest podanie przez Klienta jego danych osobowych, oznaczonych jako obligatoryjne oraz wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych podanych podczas rejestracji lub składania zamówienia. Podanie danych osobowych, które zostały oznaczone jako obligatoryjne jest dobrowolne ale konieczne w celu rejestracji lub realizacji zamówienia produktu. Podanie danych osobowych, które nie zostały oznaczone jako obligatoryjne jest całkowicie dobrowolne.
3. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych następuje przez zaznaczenie przez Klienta odpowiedniego pola podczas procedury rejestracji lub składania zamówienia.
4. Zgromadzone dane osobowe nie są udostępnianie osobom trzecim, z wyłączeniem przekazania danych podmiotom uczestniczącym w procesie realizacji Zamówienia w celu dostarczenia Klientowi zamówionych produktów. Jeżeli zapłata za zamówiony produkt jest dokonywana przez Klienta z góry, to jego dane są przekazywane także podmiotowi, za pośrednictwem którego następuje rozliczenie transakcji. Ilość i rodzaj przekazywanych danych ograniczona jest do niezbędnego minimum.
5. Klient ma nieograniczone prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania, a także do uzyskania pełnej informacji, czy i w jakim zakresie są przetwarzane jego dane osobowe, a także informacji o celu i zakresie przetwarzania jego danych osobowych.
W tym celu powinien skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej zesmakiem@as-alcohols.pl lub adres pocztowy: ul. Stefana Batorego 7, 09-200 Sierpc.
6. Sprzedawca jako administrator danych osobowych, może powierzyć innemu podmiotowi,
w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
7. W celu uzyskania szerszych informacji w zakresie danych osobowych pozyskiwanych przez Sprzedawcę oraz plików cookies wykorzystywanych w ramach Sklepu, należy zapoznać się
z Polityką Prywatności.
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE, ROZWIĄZYWANIE SPRÓW
1. Każdorazowo składane w Sklepie Zamówienie stanowi odrębną Umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji Zamówienia.
2. Umowy zawierane w ramach działania Sklepu następują w oparciu o polskie prawo i w języku polskim.
3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentem następuje przed sądem właściwym zgodnie z postanowieniami kodeksu postępowania cywilnego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym niebędącym Konsumentem następuje przed sądem właściwym ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
4. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku
z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
5. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość m.in. do:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
c) bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
6. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
7. Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i właściwością ogólną.
8. Nieważność lub niemożność wykonania jakiegokolwiek z postanowień Regulaminu nie ma wpływu na pozostałe postanowienia Regulaminu.
9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu oraz Polityki Prywatności obowiązujących w Sklepie. O każdorazowej zmianie Klient posiadający Konto Klienta zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej najpóźniej na 14 dni przed dokonaną zmianą. Zmiana Regulaminu może nastąpić w przypadku wystąpienia jednej z poniższych przyczyn:
9.1 zmiana przepisów prawa które wpływają na wzajemne prawa i obowiązki określone
w Regulaminie lub nakładają na Sprzedawcę wprowadzenie modyfikacji w Regulaminie,
9.2 wydanie nowych lub zmiana dotychczasowych wyroków, decyzji, wytycznych, lub interpretacji przepisów prawa przez sądy urzędy i inne organy, które wpływają na treść Regulaminu lub nakładają na Sprzedawcę wprowadzenie modyfikacji w Regulaminie,
9.3 zmiana sposobu świadczenia usług lub wprowadzenie nowych funkcjonalności Sklepu, które wpływają na treść Regulaminu i taka modyfikacja jest niezbędna,
9.4 zmiana systemów informatycznych, które mają wpływ na działalność Sklepu i treść Regulaminu i taka modyfikacja jest niezbędna,
9.5 Regulamin wymaga uzupełnienia lub modyfikacji ze względu na wprowadzenie jego transparentności.